توپ سایت

ساخت وبلاگ

مخفی نگه داشتن برخی از رازهای زناشویی

مخفی نگه داشتن برخی از رازهای زناشویی

زناشویی :در زندگی مشترک و زناشویی هر فرد نکات و رازهایی وجود دارد که برخی از آنان را باید از دیگران مخفی کرد و تا زمانی که مجبور نشده اید آنان را به کسی نگویید. البته زمانی که مجبور بودید آنان را با مادر و پددر خود در میان بگذارید.

در زندگی زناشویی هر زوجی رازها و حرف هایی وجود دارد که نباید آن را به دیگران بگویند و فقط باید بین زن و شوهر بماند. این رازها عبارتند از :

نارضایتی از رفتار همسر

شاید وقتی همسر شما طبق میلتان رفتار نمی کند و یا رفتار و کردار خود شما را عصبانی می کند، به درددل کردن با دوستان نیاز پیدا کنید. البته کمی غر زدن یا گلایه اشکالی ندارد، ولی مراقب باشید ذهنیت دوستانتان را نسبت به همسرتان خراب نکنید چرا که این کار تاثیری ماندگار بر ذهن آنها خواهد داشت. مسلما پس از مدتی شما و شوهرتان همه چیز را فراموش می کنید ولی دوستانتان حرف های شما را راجع به او فراموش نخواهند کرد.

میزان در آمد شما یا همسرتان

خوشبختانه یا متاسفانه اکثر زوج ها با زوج های دیگر در رقابت هستند . خانه چه کسی بزرگتر است؟ اتومبیل چه کسی بهتر است؟ اگر میزان درآمد خود یا همسرتان را به دوستان بگویید، ممکن است با قضاوت نادرست آنها روبرو شوید. ممکن است شما را ثروتمندتر از آنچه که هستید ببینند و فکر کنند در زندگی مشکلی ندارید. همین طور ممکن است تنها به این دلیل که درآمد بیشتری دارند خود را بالاتر از شما ببینند و با شما مثل یک زیر دست رفتار کنند (هرچند دوستان واقعی هرگز عمدا چنین رفتاری نشان نمی دهند). با حفظ چنین اسراری تعادل را در دوستی خود برقرار خواهید کرد.

نظر همسرتان نسبت به دوستان شما

اجازه ندهید ازدواج در دوستی هایتان خللی ایجاد کند. اگر همسرتان از یکی از دوستان شما خوشش نمی آید به او یا حتی سایر دوستان نگویید. به خصوص اگر این دوست مرتکب اشتباه یا رفتار بدی نشده باشد. همین طور اگر یک دوست از همسر شما بدگویی کرده یا از او خوشش نمی آید، به همسرتان نگویید.

میزان بدهی های شما و همسرتان

تقریبا همه زوج های جوان مقداری بدهی یا وام دارند، اما زیاد یا کم بودن این بدهی ها گواه ثبات مالی یک زوج است. اگر به دوستانتان بگویید که شما و همسران در سال های گذشته وام ها و بدهی های کمی داشته اید ممکن است حسادت کنند، یا احساس کنند که به آنها فخر می فروشید. همین طور اگر به آنها بگویید که بدهی های زیادی دارید، ممکن است نسبت به شما احساس ترحم کنند ( و البته اگر دوستان خوبی نباشند احساس رضایت). به دوستان فرصتی برای قضاوت کردن راجع به زندگی مشترکتان ندهید.

مشکلاتی که با خانواده همسرتان دارید

بسیاری از زنان و مردان به خصوص در اوایل ازدواج به دلیل عدم شناخت کافی دچار اختلافاتی هر چند جزئی با خانواده همسرشان می شوند. بازگو کردن این اختلافات نزد دوستان اولا ذهنیت آنها را نسبت به خانواده همسر شما تحت تاثیر قرار خواهد داد، ثانیا ممکن است در مواردی حرف هایی که از سر ناراحتی زده اید به گوش خانواده همسرتان برسد و بعد… عواقب چنین چیزی اصلا قابل پیش بینی نیست

آموزش روابط زناشویی

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:46

عده ای در حال سازماندهی داعش ایرانی می باشند

عده ای در حال سازماندهی داعش ایرانی می باشند

اخبار داعش :همانطور که میدانی جدا از گروه های تروریستی همچون داعش برخی از کشورها نیز در تلاش برای ضربه زدن به ایران می باشند ولی با با دلاوری مردان و زنان ایرانی نه تنها این گروه های تروریستی و برخی از کشوهای عربی بلکه ارباب های آنان نیز جرات و توان نزدیکی به ایران را ندارند.

به گزارش میهن گرام و به نقل از جام نیوز :”عبدالله شهبازی” مورخ و صاحب‌نظر سیاسی، تحلیل خود از همایش گروهک نفاق در فرانسه را اینگونه به رشته تحریر کشید:

««مسئله مرگ یا زنده بودن مسعود رجوی اهمیتی ندارد، گرچه بنظرم سخنان ترکی الفیصل کاملاً معنا داشت و اعلام می‌کرد که رهبری فرقه رجوی با مریم رجوی است، بدون واسطه و نیابت.

این شروع دور جدیدی است از پروژه “داعشیزه کردن ایران”؛ تلاشی که مدت‌هاست شروع شده ولی به جایی نرسیده.

در داخل هم شبکه‌های نفوذی همین کانون‌ها مدت‌هاست کلید می‌زنند شاید به آشوبی داخلی بینجامد ولی جواب نداده. بارها نوشته‌ام:‌ مثل این است که فندک دست گرفته‌اند و مرتب جرقه می‌زنند تا شاید جایی در ایران مشتعل شود و نمی‌شود.

داعش از آسمان نازل نشد. ریشه در پیشینه فرهنگی و تاریخی سلفی‌گری در عراق و سوریه هم نداشت.

اسنادی که “اشپیگل” منتشر کرد خیلی روشن کرد ماجرا را؛ بازسازی شبکه‌هایی از عوامل اطلاعاتی و نظامی حزب بعث صدامی بود که از زندان‌های آمریکایی بوکا و ابوغریب شروع شد. حتماً کار افسران سیا و ام.آی.سیکس بوده در زندان و کار کرده‌اند روی زندانی‌ها و نتیجه‌اش شده امثال ابوبکر بغدادی.

«داعش ایرانی» را هم از خارج وارد نمی‌کنند؛ همین معاندین ضد جمهوری اسلامی را سازمان‌دهی می‌کنند.

تأکید می‌کنم که اگر فضای مناسب ایجاد بشود، یعنی امنیت نظام مختل شود، در همین تهران داعش شروع خواهد کرد.

کافی است هر بچه معاند عنودی، از جمله و بویژه از کالت‌هایی که می‌شناسیم مثل بهائیت، یک روپوش سیاه بر سر بیندازد و یک پرچم داعش در دست بگیرد.

مگر در سوریه و عراق غیر از این است؟

یک نکته هم باید مورد توجه قرار گیرد: ضرورت تمرکز و اقتدار رهبری فرقه رجویه در دوره جدید، یعنی مأموریتی که آل‌سعود و نئوکان‌ها برایش تعیین کرده‌اند.

حتی فرقه‌ای با تمرکز و سابقه بهائیت بارها با مدعیان رهبری مواجه و منشعب شد پس از مرگ عباس افندی و بعد شوقی افندی.

شاید این نیاز بوده که کانون‌های قدرت حامی فرقه رجویه توافق خود بر رهبری مریم رجوی را مورد تأکید قرار دهند. کف و سوت حاضران هم به همین معناست؛ یعنی حمایت از رهبری مریم رجوی در دوره جدید.»»

داعش

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:43

ادامه جنایات داعش با اعدام علنی مردان عراقی

ادامه جنایات داعش با اعدام علنی مردان عراقی

به گزارش میهن گرام :داعش به جنایت های خود در عراق ادامه می دهد.

جنایات داعش

این گروه تروریستی در آخرین اقدام جنایتکارانه خود، چهار مرد را در منطقه “الحویجه” در جنوب استان کرکوک اعدام کرد.

گروه تروریستی داعش این اعدام را در ملاء عام و با حضور جمعی از مردم منطقه انجام داد.

داعش اتهام این مردان را همکاری با نیروهای امنیتی عراق و تلاش برای خارج کردن مردم از منطقه اعلام کرده است.

گروه تروریستی پس از تحمل شکست های متعدد در عراق، به اعدام های خود در مناطق اشغالی این کشور سرعت بخشیده است.

داعش از بیش دو سال پیش تاکنون مناطقی در حومه جنوبی و غربی استان کرکوک در شمال عراق را در اشغال خود دارد.

داعش

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:39

راه نفوذ هر پرنده‌ای به آسمان ایران بسته است

راه نفوذ هر پرنده‌ای به آسمان ایران بسته است

اخبار داغ :ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه و جهان می باشد که نه تنها گروه های تروریستی توان نزدیک شدن به مرزهایش را ندارند بلکه کشورهای دشمن نیز جرات نگاه کردن به ایران را ندارند.

به گزارش میهن گرام :امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در محفل انس با قرآن در مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان با اشاره به روز جهانی قدس و ضرورت حضور مردم در راهپیمایی این روز اظهار کرد: روز جهانی قدس، روز همبستگی مسلمانان عالم است و همه باید با وحدت در برابر جنایت‌های این دشمنان قسم خورده اسلام در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضوری پرشکوه داشته باشند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) افزود: روز قدس به اسلام تازگی بخشید و همه مسلمانان باید به اطاعت از رهنمودهای امام خامنه‌ای، رژیم شیطانی اسرائیل را از خاک مقدس فلسطین بیرون کنند.

امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به توان بالای نیروهای نامی کشورمان گفت: تجهیزات و نیروهای انسانی کشور در برابر تجاوز و حمله‌های احتمالی دشمنان، بسیار هوشیار عمل می‌کند و اسارت نیروهای آمریکایی در آب‌های خلیج همیشه فارس مبیین این مساله است.

وی با بیان اینکه کارکنان یگان‌های پدافند هوایی در کنار سایر نیروهای نظامی کشور با تمام وجود از میهن عزیزشان دفاع خواهند کرد، اظهار کرد: یگان پدافند هوایی در کنار کارهای نظامی به ترویج اخلاق و نهادینه کردن تفکر اسلامی در بین سربازان می‌پردازد و با عنایت خداوند شاهد حضور فعال حافظان قرآن کریم در قرارگاه پدافند هوایی سراسر کشور هستیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: امروز ما امنیت و آسایش در کشور را مدیون خون مطهر شهدای مدافع حرم هستیم و فرهنگ شهادت در بین جوانان ایرانی نهادینه شده است و به برکت خون شهدا، مرزهای هوایی کشور یکی از امن‌ترین مرزهای خاورمیانه است.

راه نفوذ هر پرنده‌ای به آسمان ایران بسته است

وی با اشاره به رصد مداوم آسمان نیلگون ایران اسلامی توسط پدافند هوایی افزود: پدافند هوایی ارتش اجازه و مجال نفوذ به حریم هوایی ایران اسلامی را نداده و گروه‌های پداجا راه نفوذ بر هر پرنده‌ای به آسمان ایران بسته است.

تولید موشک هوا به زمین ایران تا پایان امسال

این مقام ارشد نظامی به تمجید از پیشرفت‌های نظامی ارتش ایران پرداخت و گفت: موشک هوا به زمین ایران که توسط نیروهای توانمند پداجا و وزارت دفاع ایران ساخته شده تا پایان امسال به تولید می‌رسد.

وی از ارتش به عنوان نیرویی گوش به فرمان فرماندهی کل قوا نام برد و با اشاره به دستاوردهای متعدد این نیروی نظامی در ایران، تصریح کرد: ایمان به خدا و تبعیت محض از مقام معظم رهبری مهم‌ترین عامل موثر در دستیابی ارتش جمهوری اسلامی به این موفقیت‌ها بوده است.

اخبار

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 326 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:34

چندین علت و عامل مهم در بروز سرطان سینه

چندین علت و عامل مهم در بروز سرطان سینه

پزشکی:سلامت بدن از نعمت های بزرگ می باشد امروزه برخی از دانشمندان و پزشگان راه درمان برخی از بیماری ها و یا عوامل ایجاد آنها را می دانند سایت میهن گرام عوامی از بروز سرطان سینه را قرار داده است

نوش آفرین ستاری متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران ؛گفت: همه توده هایی که در سینه ایجاد شده و توسط خانم ها احساس می شود ،لزوما سرطان سینه نیست و اگر این توده سرطانی هم باشد ،با مراجعه به پزشک و تشخیص زودهنگام ،قابل پیشگیری و درمان است.

وی ادامه داد: از مهمترین و اصلی ترین عامل بروز این بیماری “ژنتیک” است که ریشه در خانواده و نسل های قبلی بیمار دارد، آلودگی هوا، غذای چرب، تغذیه ناسالم و نداشتن فعالیت ورزشی نیز نقش موثری در ابتلا به سرطان سینه دارند.

ستاری افزود: احساس وجود توده یکی از مهمترین علائم سرطان سینه محسوب می شود و لازم است خانم ها نسبت به هرگونه توده حساسیت نشان داده و به پزشک کنند تا بر مبنای معاینه های کلینیک ،غربالگری ، ماموگرافی تشخیص قطعی صورت گیرد.

وی در خصوص چگونگی پیشگیری بیماری ابراز داشت: یک رژیم غذایی سالم مانند مصرف ریزمغذی گیاهی که در میوه ،سبزیجات و غلات وجود دارد و استفاده از مواد غذایی که دارای درصد بالایی از فیبر گیاهی هستند، همچنین نگه داشتن وزن در حالت طبیعی از عوامل کاهش بروز سرطان سینه به شمار می آیند.

این متخصص زنان در پایان اظهار داشت: انجام آزمایش غربالگری و ماموگرافی از سنین ۴۰ سالگی به بعد و هر ۲ سال یکبار می تواند با درصد بالایی از سرطان سینه در میان زنان میانسال جلوگیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

سلامت

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:29

مرا به رویای نیمه تمامم برسان

من پرتغالی دو آتشه بودم. شاید عاشق رنگ جگری پیراهنشان بودم که اصلاً با شورت سبز رنگشان هیچ سنخیتی نداشت ولی نشانی بود از رنگ های پرچمشان. ترکیبی که از نظر من خوش رنگ ترین پیراهن ورزشی را ساخته بود. از تیم قهرمان جوانان جهان 1989 و 1991 حرف می زنم. آنها که با کی روش در دوره ای فوتبال جهان و اروپا را تسخیر کرده بودند و با ستاره های خوش چهره و دوست داشتنی‌شان، قلب ها را. اما نه آن پسر بچه های سمجی که ول کن توپ نبودند، بزرگی هایشان. وقتی پشت لبشان سبز شده بود...

اخبار ورزشی

یورو 2000. مرحله نیمه نهایی. ورزشگاه بروژ بلژیک... دقیقه 117، سوت داور، اعلام پنالتی و گل طلایی زیزو (بالاخره نفهمیدیم. توپ به دست یا دست به توپ؟!) آرزوهای نسل طلایی و من را به باد داد. و انصافاً حقش بود سیلی کوچکی هم بخورد، اتریشی منحوس. حتی اگر باید شش ماه از دیدن آبل ژاویر، این موزامبیکی (هم نژاد اوزه بیوی افسانه ای) بد شکل محروم می شدیم حرکت او کمی داغ دل شکسته را خنک کرده بود!


برای تسکین، تنها راه دلداری دادن به خود بود. ایرادی هم نداشت. سرنوشت بهترین ها همیشه تراژیک و فراموش نشدنی به یاد مانده. البته پرتغال یورو 2000 آنقدر شاهکار داشت که قهرمان نشدن در آن گم بود. صدرنشینی در گروه مرگ. عوض کردن باخت 2 هیچ با برد 3-2 برابر انگلیس مغرور. له کردن قهرمان دوره قبل با هت تریک سرجیو کونسیسائو. و صعود با 9 امتیاز کامل و به خانه فرستادن دو غول فوتبال اروپا، یعنی آلمان و انگلیس...


برای کسی که هیچ وقت نمی تواند حذف ناجوانمردانه ستاره های دوست داشتنی اش، قهرمان نشدن آنها در یورو 2000 و غرق شدن کشتی رویاهای کودکی اش را هضم کند، فرانسه دشمن ابدی است. آنها که به کمک داور نگذاشتند کوئیلیویی دیگر، این بار در مستطیل سبز کیمیاگری کند تا نشود آنچه باید می شد!


پنالتی اهدایی داور اتریشی در وقت های اضافه تنها راه ممکن برای مقابله با نسل طلایی بود و حالا وقت آن است که رونالدو به تنهایی به حساب تک تک فرانسوی ها برسد تا این بار پرتغال، جلوی نسل طلایی فرانسه و قهرمانی آنها در خانه را بگیرد آه و حسرت بر دلشان بنشاند. فینالی که می شود با آن همه ی ناکامی های ملتی را تلافی کرد، هرچند پرتغال با به درد نخورترین تیمش فینالیست شده اما برای موفقیت آنها اراده رونالدو، یکی از آن شوت های سهمگین و یا پرش های بلند و محیرالعقول کافی است...


راستش را بخواهید بعد از 16 سال هنوز هم چیزی آن شکست تلخ را تسکین نداده و هنوز هم نمی توانم آن رویای نیمه تمام را پایان یافته بدانم، پس حالا که بهترین فرصت انتقام و جبران است برایت پیغامی دارم:


CR7 هیچ وقت تا این اندازه منتظر درخششت نبودم. فرانسه 2000 و یونان 2004 را به یاد بیاور، اشک هایمان را، حقی که بهمان ندادند و باید بگیریم. حالا بهترین فرصت انتقام است. این دستاورد، می تواند جبران همه ی آن کابوس ها باشد. مرا به رویای نیمه تمامم برسان!
مهدی بشکنی - ورزش 3

اخبار فوتبال

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:26

افتخار آمیز بودن رباط های ایرانی/ ۱۳ مدال جهانی

افتخار آمیز بودن رباط های ایرانی/ 13 مدال جهانی

اخبار علمی:با پیشرفت علم برخی از افراد توانسته اند کشفیاتی را بدست آورند در برخی از نقاط جهان در زمان هایی مسابقات علمی برگزار می شود که ممکن است از کشورهای مختلفی در این مسابقات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاروان علمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان روز هشتم تیرماه عازم این کشور شد و شروع مسابقات از روز دهم تیر بود.

نزدیک به ۳۵۰۰ شرکت کننده از ۴۵ کشور دنیا در مدت ۷ روز در سطح بالا با یکدیگر رقابت کردند.

تیم‌هایی از دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دبیرستان فرزانگان تهران، دبیرستان سلام، تیم کاوش و تیم باسط پژوه راهی این دوره از مسابقات شدند.

همچنین در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از دانشگاه‌های مختلف دنیا مانند دانشگاه کارنگی ملون آمریکا، دانشگاه یو تی آستین تگزاس، دانشگاه اشتوتگارت آلمان، دانشگاه پلی تکنیک سنگاپور در لیگ‌هایی همچون ربات فوتبالیست سایز کوچک، ربات فوتبالیست سایز متوسط، نائو، امدادگر واقعی، امدادگر مجازی، شبیه ساز امداد و ربات خانگی از کشورهای آلمان، هلند، ایران، ژاپن، چین، پرتغال، کانادا، سوئد، سنگاپور و آمریکا حضور داشتند.

در لیگ ربات‌ انسان نما – سایز کوچک ۲۲ تیم از کشورهای ایران، آلمان، انگلیس، ژاپن، فرانسه، اتریش، چین، اندونزی، کره جنوبی و کانادا با یکدیگر رقابت کردند.

لیگ ربات‌ فوتبالیست سایز کوچک نیز یکی از لیگ‌های جذاب و پرطرفدار مسابقات ربوکاپ محسوب می‌شد که ۲۰ تیم از کشورهای ایران، آمریکا، آلمان، ترکیه، پاکستان، کره شمالی، ژاپن، هلند، کلمبیا، چین و برزیل حضور دارند.

همچنین در لیگ ربات نائو ۱۸ تیم از کشورهای ایران، آلمان، اتریش، آمریکا، استرالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، سوئد، تایوان، انگلیس، ایتالیا، ایرلند، چین، پاکستان، برزیل، شیلی، سوئیس با یکدیگر مسابقه دادند.

در لیگ امدادگر واقعی نیز ۲۰ تیم از ایران، آلمان ، اتریش، ترکیه، تایلند، چین، مجارستان و آمریکا با یکدیگر رقابت تنگاتنگی داشتند.

در لیگ جذاب و پرطرفدار فوتبالیست سایز متوسط نیز ۱۰ تیم از کشورهای پرتغال، هلند، آلمان، چین، ایران و ژاپن حضور داشتند.

پس از ۳ روز رقابت فشرده و نفس‌گیر، تیم‌های ایرانی موفق به کسب ۱۳ مقام در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان شدند که تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین با کسب ۶ مقام به عنوان پرافتخارترین تیم این دوره از مسابقات دست یافت.

در مسابقات بخش دانش آموزی و در لیگ امدادگر سطح الف تیم کاوش از دبیرستان نقش قلم رتبه دوم انفرادی را کسب کرد. این تیم همچنین عنوان بهترین طراحی سخت افزار را در این لیگ به خود اختصاص داد.

در لیگ امداد فضای مشترک (co-space) دانش آموزی نیز عنوان بهترین ارائه فنی به تیم دبیرستان علامه طباطبائی (دوره اول) رسید.

همچنین در بخش بزرگسال یا دانشجویی این مسابقات نیز تیم ربات فوتبالیست سایز کوچک MRL دانشگاه آزاد قزوین، قهرمان جهان شد.

در لیگ ربات شبیه ساز عامل امداد نیز در رقابت اصلی تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین با کسب مقام نخست، قهرمانی جهان را از آن خود کرد، تیم دبیرستان فرزانگان تهران در این بخش دوم شد.

همچنین در لیگ ربات شبیه ساز عامل امداد در شاخه توسعه زیر ساخت تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین به مقام نخست رسید. این تیم مقام اول بخش رقابت فنی را نیز به خود اختصاص داد.

در لیگ امدادگر واقعی تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین با اختلاف ۸ امتیاز پس از نماینده تایلند، نایب قهرمان شد. این تیم در بخش رقابت فنی به مقام نخست دست یافت.

در لیگ فوتبالیست انسان‌نما (بزرگسال) تیم باسط پژوه به مقام نخست دست یافت و تیم دانشگاه آزاد ایلخچی تبریز پس از آلمان به مقام سوم رسید.

در لیگ فوتبالیست انسان‌نما (سایز نوجوان) در بخش رقابت فنی تیم دانشگاه امیرکبیر به مقام نخست این مسابقات رسید.

تیم‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کسب پنج مقام به کار خود در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ در آلمان، به کار خود پایان دادند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سه تیم ربات‌های شبیه ساز امدادگر مجازی، انسان نمای سایز نوجوان و فوتبالیست سایز کوچک در بخش دانشجویی و یک تیم دانش آموزی در بخش امدادگر پیشرفته حضور داشت که در پایان این رقابت ها توانست با ۵ مقام به کار خود پایان دهد.

در لیگ ربات‌های شبیه ساز امدادگر مجازی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر توانست مقام سوم این لیگ را کسب کند.

در لیگ ربات‌های انسان نمای سایز نوجوان، که از مهمترین لیگ‌های ربوکاپ محسوب می‌شود، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر که سابقه زیادی در این مسابقات دارد، موفق به کسب مقام قهرمانی رقابت فنی و مقام سوم لیگ رباتهای انسان نمای سایز نوجوان شد.

این در حالی است که به دلیل عدم صدور روادید کشور آلمان برای این تیم و سایر تیم‌های ایرانی، بسیاری از اعضای این گروه موفق به اعزام به مسابقات نشدند.

منبع: خبرگزاری فارس

علمی

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 167 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:22

خاطرات يک هکر ۲۰ ساله در برنامه ماه عسل
 

چهاردهمین قاب ماه عسل تصویر اتفاقی بود که در تلویزیون ایران برای اولین بار مطرح میشد و این برنامه میزبان یک “هکر” جوان بود که به خاطر جرائم مجازی اش محکوم به هشت سال حبس است.

میهن

احسان علیخانی در ابتدای برنامه این طور عنوان کرد: قصه امروز را تا به حال درباره‌اش در تلویزیون صحبت نشده است؛ از شایان ۲۰ ساله دعوت می‌کنم تا جزئیات قصه را برای شما بگوید و از عوامل پشت‌صحنه خواست که به خاطر شجاعت او برای آمدن به برنامه تشویقش کنند.

شایان درباره خودش گفت: بیشتر دغدغه من اینترنت بود و تحقق رویاهای خودم را در کامپیوتر و اینترنت می‌دیدم و خانواده بیشتر به خاطر این موضوع فکر می‌کردند، من مواد مصرف میکنم. چون ۲۴ ساعت در یک اتاق دربسته بودم و پای کامپیوتر.

آن طور که شایان توضیح داد دیپلم‌اش را نگرفته و دلیلش را هم این دانست که بیشتر درگیر برنامه های اینترنتی بود و اعلام کرد: چیزی که من می خواستم در مدرسه نبود، در اینترنت بود، دوست داشتم برنامه نویسی کنم، سایت طراحی کنم و…

شایان در جمله‌ای جالب درباره اشتباهاتی که کرده گفت: نیوتون زیر درخت خوابید و با کنجکاوی برای افتادن یک سیب، جهان را تغییر داد و بعضی ها به خاطر کنجکاوی مواد مصرف می‌کنند. من هم تنها در ابتدای کار کنجکاوی داشتم و اشتباهاتم از همین کنجکاوی ها آغاز شد.

خاطرات این هکر در روایت خطاهایی که انجام داده آنقدر جالب و عجیب بود که علیخانی ترجیح داد بیشتر از آنکه سوال بپرسد حرفها و ماجراهای او را بشنود. شایان با بیان خاطره ای گفت: در ابتدا ایمیل یک نفری که را رابطه خوبی با او نداشتم را هک کردم. مردم کمتر در کارهای اینترنتی آگاهی دارند، من از ضعف آنها استفاده کردم و با ساخت صفحه جعلی بانک، به راحتی شماره کارت های آنها را بر میداشتم. یک بار دیدم پسری همسن و سال خودم، یک میلیارد پول داشت. حسادت باعث شد که حسابش را هک کنم. با خودم فکر می کردم خوش به حالش! او که یکدفعه ۴ میلیون از حسابش کم می شود چه چیزی می‌خرد؟

علیخانی پرسید: وقتی پول برمی‌داشتی اسمش را چه می‌گذاشتی؟ سرقت مجازی؟ و شایان در پاسخ به او گفت: یک مبلغ خیلی کوچک نسبت به موجودی او بردارم و بعد با خودم می‌گفتم بعدها به او پس می‌دهم.

علیخانی با طرح سوال دیگری پرسید که از حساب چه کسانی پول برمی‌داشتی که شایان پاسخ جالبی داد و گفت: کسانی که خیلی پولدار بودند، قطعاً وقتی در مازراتی باز است و در ماشین هم پراید هم باز است که من نمی‌روم پراید را بدزدم.

تهیه‌کننده و مجری «ماه عسل» از اولین باری که از حساب فردی پول برداشت کرد، پرسید و شایان گفت: قرار بود از یک حسابی پولی بردارم اما اینترنتم قطع شد و متوجه شدم مودم سوخته است. این شد که برای اولین بار به خاطر خرید مودم، حدود ۱۷۰ هزار تومن از یکی از حساب‌ها برداشتم .

پس از آن اولین کسی که شایان از حساب او برداشت کرد به صحنه ماه عسل دعوت شد. ابراهیم‌زاده، معلمی بود که عنوان کرد به خاطر سادگی و بی‌تجربگی این پسر او را می‌بخشد و به علیخانی توضیح می‌دهد که چرا شایان را بخشیده و از شکایتش گذشته است.

شایان در ادامه عنوان کرد: بدترین دوران زندگی من زمانی بود که فهمیدم از من بهتر و واردتر به امور کامپیوتر و اینترنت، در اداره آگاهی است و من دستگیر شدم. بعد از آن، تمام شهرهای ایران را گشتم تا بتوانم رضایت شاکیان خود را دریافت کنم الان با وثیقه بیرون هستم و هشت سال زندان در انتظارم است.

احسان علیخانی در پایان برنامه گفت: آدمهای این شکلی استعداد و نبوغ دارند و کاش می‌شد یک جور دیگری از آنها استفاده می‌شد، کاش در آموزش و پرورش استعداد و توانایی‌های این جور افراد کشف بشود تا به راه‌های خلاف کشیده نشوند. شایان در ۱۵ سالگی این کار را کرده و الان پشیمان است ، امیدوارم با او راه بیایند. از پلیس فتا هم ممنونیم که حواسشان به همه چیز هست.
منبع:خبرگزاری فارس

گرام

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 192 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 20:17

تصاویر و عکس های باحال و زیبا از میلاد کی مرام
 

میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

تصاویر و عکس های میلاد کی مرام

بیوگرافی میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

عکس میلاد کی مرام

تصاویر و عکس های میلاد کی مرام

میلاد کی مرام

عکس میلاد کی مرام

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 23:17

جالب ترین اس ام اس های خنده دار و جوک

جوک

ﺩﻗﺖ ﮐﺮﺩﯾﻦ

ﻇﺎﻟﻢ ﺑﺎﺷﯽ ﺑﻬﺖ ﻣﯿﮕﻦ ﺣﯿﻮﻭﻥ !!!
ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺑﺎﺷﯽ ﺑﻬﺖ ﻣﯿﮕﻦ ﺍﺧﯽ ﺣﯿﻮﻭﻧﯽ؟؟؟
کلا حیاط وحش را گرامی میداریم…

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ مطالب طنز و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

تو فیلم های ترسناک دیدین شخصیت فیلم یه صدایی می شنوه
از جاش بلند میشه مث سگ میفته دنبال صدا ببینه چه خبره
بعد جن میاد خفتش می کنه؟
منم شب ها هر وقت صدای ترسناکی می شنوم
 از جام بلند میشم محکم سرمو می کوبم به دیوار
که بیهوش شم کلا از دنیا بی خبر شم.
نه اینکه بترسما؛ فقط آدم کنجکاوی نیستم.

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس سرکاری ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

یه عدد بین ۱۰ تا ۲۰ انتخاب کن.
اون عدد رو با ۳۲ جمع کن.
حاصل رو ضرب در ۲ کن.
حاصل رو منهای ۱ کن.
حالا چشماتو ۵ ثانیه ببند.
همه جا تاریک شد. درسته؟؟؟
ما اینیم دیگه

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس جوک ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

ﺩﯾﻮﺍﺭ بعضی ﺁﭘﺎﺭﺗﻤﺎﻥ ﻫﺎ یه ﺟﻮﺭﯾﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﺎ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺭﻭ ﻋﻮﺽ ﻣﯽﮐﻨﻪ

.

.

.

ماﻝ ﻣﺎ ﻋﻮﺽ ﻣﯽ ﺷﻪ

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ جوکهای جدید و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

رایج ترین دروغ در روزهای قبل از ولنتاین:
عزیزم دوست داری چی بگیرم واست؟
عشقم همین که هستی بهترین کادو واسم!
حالا اگه واسش کادو نگیری
پدرتو در میاره ها

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس ام اس خنده دار و جالب ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

پسره پست گذاشته یکی بیاد آرومم کنه…

.

.

واسش کامنت گذاشتم هووووش هوووش اروم،اروم باش
بلاکم کرد روانی
بیا و خوبی کن

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ مطالب طنز ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

مردم از ننه باباشون ویلا و ماشین و پول به ارث می برن
من از بابام میگرن به ارث بردم از مامانم آلرژی!

 

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦ اس های سرکاری جالب و خنده دار ♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦

 

اینایی که برای تبریک تولد مینویسنHBD،
اینا خیلی آدمای مهمی هستن،
خیلی وقتشون کمه باید برن جونه چند نفرو همزمان نجات بدن!

جک

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 23:13

قتل دختر به دست پدر با دو گلوله در خوی

تحقیق درباره تیراندازی مردی که امروز در بلوار ولیعصر شهر خوی دخترش را به ضرب دو گلوله به قتل رسانده آغاز شده است.

دختر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این تیراندازی وقتی روی داد که مردی از قصد دختر خود مبنی بر فرار به همراه خواستگارش با خبر شد و می خواست ضمن تهدید پسر مانع از این اقدام شود.

گفته شده این پسر و دختر به هم علاقه داشتند و مدتی قبل نیز پسر به خواستگاری آمده بود اما پدر دختر با این وصلت موافق نبوده است.

به گفته یکی از کسبه بلوار ولیعصر حادثه امروز صبح حدود ساعت 9 روی داده و محل حادثه به دانشکده پرستاری خوی نزدیک بوده است.

این در حالی است که گفته می شود مردی که تیراندازی کرده از ساکنان روستای «عذاب» از توابع خوی بوده است و محل تیراندازی نیز خیابانی است که از آن به سمت ارومیه می توان رهسپار شد.

فرید یکی از اهالی خوی نیز به خبرنگار ما گفت: محل حادثه پیشتر جایی بود که اتوبوس های میان شهری به مقصد ارومیه توقف داشتند و به اصطلاح اینجا محل گاراژهای شهر بود.

ابراهیم یکی دیگر از اهالی خوی نیز درباره چگونگی وقوع این تیراندازی توضیح داد: گویا مردی که امروز تیراندازی کرده از قصد دخترش که می خواسته با خواستگار خود فرار کند با خبرشده است. این مرد پس از آنکه دخترش را به همراه پسر جوان در بلوار ولیعصر می یابد با اسلحه به تهدید پسر می پردازد.

این ساکن اهل خوی در تشریح وقوع تیراندازی افزود: دختر نیز وقتی می بیند پدرش اسلحه رابه سمت خواستگار او گرفته خود را جلوی لوله تفنگ قرار می دهد تا مانع آسیب دیدن پسر شود که در همین هنگام دو گلوله به دختر جوان شلیک شد.

به گفته حاضران در خیابان ولیعصر خوی این دختر به بیمارستان منتقل شد اما تلاش های برای نجات او نتیجه بخش نبود و بعدازظهر امروز جان باخت.

از زمان تیراندازی تا کنون گفته می شود که خواستگار جوان متواری است.

با این حال تا این لحظه هیچ یک از مقامات انتظامی و قضایی خوی از جزییات این ماجرا گزارشی نداده اند.
منبع :خبر آنلاین

دختر

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 23:10

فیلم کاهانی با بازی مهناز افشار منتظر پروانه نمایش

مهناز افشار

سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما در خصوص آخرین وضعیت فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» جهت اکران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نسخه فیلم را برای دریافت پروانه نمایش ارائه دادیم و منتظر جوابیه این شورا هستیم تا در پی آن تصمیمات لازم جهت اکران گرفته شود.

گفتنی است؛ «ارادتمند نازنین، بهاره، تینا» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا کاهانی است که بازیگرانی چون مهناز افشار، طناز طباطبایی، مهران غفوریان و سحر دولتشاهی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند و در خلاصه داستان این فیلم آمده: «کجا بریم امشب؟»

شایان ذکر است؛ آخرین اثر بلند سینمایی کاهانی «استراحت مطلق» است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مهناز افشار

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 174 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 23:06

آخرین وضعیت از تکلیف امید ابراهیمی

ورزش 3

به گزارش "ورزش سه"، امید ابراهیمی بامداد امروز دوشنبه در برنامه جام پانزدهم شبکه سه سیما پیرامون وضعیت تیم فصل آینده خود گفت: مدتی کنار خانواده‌ام بودم و تازه دیشب به تهران آمدم که در این مدت صحبتی با مسؤولان باشگاه استقلال نداشتم.

او با اشاره به ترانسفر شدنش اظهار کرد: مدیر برنامه‌ام خارج از کشور پیگیر کارهایم است چون باشگاه‌های خارجی در اولویتم قرار دارد.


ابراهیمی در پاسخ به این سوال که پیشنها خارجی دارد یا خیر، گفت: مدیر برنامه‌ام گفته اینطور است ولی خودم در جریان قرار ندارم و اهل بازارگرمی هم نیستم. اولویتم این است لژیونر شوم ولی اگر در ایران ماندم 100 درصد برای استقلال بازی می‌کنم چون دو سال خیلی خوب همراه این تیم تجربه کردم. به شخصه از حضور در استقلال راضی بودم و دوست داشتم در استقلال باشم.

ورزش 3

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 23:02

یارانه ۴۵ هزار تومانی فایده ای برای خانوار ندارد

ایسنا نوشت:مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس اقتصادی گفت: قانون هدفمندی یارانه ها متاسفانه در کشور به درستی اجرا نشده است و تحت تاثیر این امر شاهد رشد هزینه های تولید بودیم که نتیجه آن رکود تورمی بوده است.

یارانه

وی  همچنین اظهار داشت: پس از اجرا شدن هدفمندی یارانه ها تورم به ۴۰ درصد رسید و رشد اقتصادی به منفی ۳ درصد نزول پیدا کرد و این مسئله سبب افزایش آسیب های اجتماعی در کشور شد.
 
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به اینکه تورم جیب مردم را خالی کرده است، پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی نه تنها هیچ فایده ای برای خانوار ندارد بلکه در ازای پرداخت این یارانه به قشر ثروتمند باید مالیات به درستی دریافت شود و از محل دریافتی ها به تولید و کالاهای پرمصرف یارانه پرداخت شود.
 
تقوی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که یارانه پرداختی می توانست صرف کارهای عمرانی شود تا اشتغال زایی را به همراه داشته باشد عنوان کرد: تیم دولت در حال حاضر باید ناتوانی خود در پرداخت یارانه را با صراحت اعلام کرده و ادامه این روند را متوقف کند تا منابع آزاد شده را در راستای کاهش تورم و حل معضل رکود هزینه کند چرا این امر باعث ایجاد اشتغال و افزایش قدرت خرید می شود.
منبع:ایسنا
خبرآنلاین

یارانه

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:58

مدت زمان مناسب برای داشتن رابطه جنسی

سلامت نیوز: علی رغم باور عموم که همواره طولانی بودن رابطه جنسی واژینال را الگوی مطلوب رفتار جنسی رقم میزنند ، تیم تحقیقاتی محققان امریکایی مرکب از روان شناسان و مشاوران خانواده به این نتیجه رسیده اند که طولانی شدن دخول معمولا تاثیر منفی در ارزیابی کیفیت ارتباط جنسی دارد .

رابطه جنسی

در نظر سنجی به عمل آمده ، طول زمان دخول به شکل زیر از سوی زوجین ارزیابی شده است :

2- 1 دقیقه : خیلی کوتاه
7- 3 دقیقه : قابل قبول
13 - 7 دقیقه : مطلوب
30 - 13 : خیلی طولانی
چنانچه ملاحظه می فرمایید اکثر زوجین جویای رابطه جنسی ماراتون نبوده ! و چنانچه طول دوره دخول از حد معینی تجاوز کند آنرا خسته کننده و عاری از لذت ارزیابی میکنند. ( لازم به تاکید است که اعداد مذکور صرفاً در مورد زمان داخل شدن آلت تناسلی مرد تا هنگام انزال ارائه شده و کل دوره رابطه جنسی را شامل نمیگردد ).

نتایج این تحقیق میتواند امید بخش افرادی باشد که به منظور بالابردن طول دوره دخول بهای گزافی برای خریداری داروهای شیمیایی و یا گیاهی میپردازند. مضافاً اینکه بیمارانی که از زود انزالی و یا ناتوانی جنسی در رنج هستند معمولاً بدون آگاهی از علل و عوامل ایجاد کننده مشکل خود ( علل بدنی و یا روانی ) و بدون بهره گیری از مشاورهای جنسی تنها راه حل موجود برای رفع مشکل را مصرف دارو تشخیص میدهند.

همواره بارها به این مهم اشاره شده است که ارضا نشدن زنان ار طریق دخول طبیعی بوده و اکثر خانم ها از طرق تحریک کلیتوریس ارگاسم را تجربه می کنند.تمرکز بیش از حد بر ارضا شدن همزمان میتواند تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت رابطه زناشوئی داشته باشد.

تاثیر تعداد دفعات معاشقه بر زنان
همه از تاثیرات کاهش فعالیت جنسی بر روی مردان تا اندازه ای باخبرند ولی کمتر کسی از تاثیر آن بر بدن زن آگاهی دارد. بیاد داشته باشید که علاوه بر تعداد معاشقه، تغییرات هورمونی و عادت ماهانه نیز در میل جنسی زنان نقش دارد. در این جا به بررسی تفاوت های تاثیر کاهش فعالیت جنسی بر زنان و مردان می پردازیم.

عکس العمل بدن مرد و زن نسبت به کاهش فعالیت جنسی کاملا متفاوت است. زن هرچقدر تعداد معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضاء می شود برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آنها به معاشقه بیشتر خواهد بود.

در یک مقاله دیگر که در کتاب love cycle ذکر شده، گفته شده است تعداد دفعات آمیزش روی تنظیم عادت ماهانه خانم ها نیز موثر است. در این مطالعه عادت ماهانه زنانی که بیشتر از دو بار در هفته آمیزش داشتند منظم تر از کسانی بود که فقط هفته ای یک بار نزدیکی می کردند و زنانی که بندرت معاشقه می کردند، عادت ماهانه خیلی نامنظمی داشتند.

علت این امر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن زنان فعال از نظر جنسی می باشد. لازم به تذکر است که فقط معاشقه با جنس مخالف باعث این تغییرات هورمونی می شود و خودارضایی چنین تاثیری ندارد. حتما شما می دانید که قابلیت باروری یک زن تا حد زیادی به منظم بودن عادت ماهانه او بستگی دارد؛ پس زنانی که فعالیت جنسی بیشتری دارند کمتر دچار مشکل ناباروری خواهند شد. از طرف دیگر معمولا هر چه عادت ماهانه نظم بیشتری داشته باشد، سلامت عمومی بدن زن نیز بهتر خواهد بود.

در این مطالعه نتیجه داشتن رابطه جنسی بیش از دو بار در هفته نسبت به تعداد کمتر عبارت بود از : باروری بهتر، استخوان بندی محکمتر، سلامت قلب و عروق، افسردگی کمتر، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های پستان و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی.
منبع:سایت روان آگاهی

رابطه جنسی

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:55

بررسی جن در باور مردم

جن

جن در باور مردم

ایرانیان

در باور برخی افراد، جن‌ها تنها در شب، تاریکی، تنهایی و در محل‌هایی مانند گرمابه، آب انبار، پستو و ویرانه و بیابان وجود دارند. در باور عامه، جن به شکل انسان است با این تفاوت که پاهایش مانند بز، سم دارد. مژه‌های دراز او نیز با مژهٔ انسان متفاوت است و رنگ موی او بور است. همزمان با زاده شدن هر نوزاد انسان، بین اجنه نیز نوزادی به دنیا می‌آید که شبیه نوزاد انسان است اما سیاه و لاغر و زشت که این موجود را همزاد آن طفل می‌خوانند.

 

بنابر باور برخی، نه تنها باید پیش از ریختن آب جوش روی زمین «بسم الله» گفت، بلکه حتی پیش از ریختن آب سرد، پرت کردن چیزی و هر کاری که می‌تواند به یک موجود فرضی در محل آسیب برساند یا برای او اهانت آمیز باشد (مانند انداختن آب دهان و...) نیز باید «بسم الله» گفت. و ذکر این عبارت برای دور کردن جن‌ها از محل و ایمن ماندن از آسیب احتمالی آن‌ها موثر است. البته عده‌ای نیز متعقدند که ذکر «بسم الله» به تنهایی چاره ساز نیست و حتی نوعی دعوت از آنان محسوب می‌شود و حتماً باید عبارت را کامل و به صورت «بسم الله الرحمن الرحیم» به کار برد.

 

در تهران قدیم عده‌ای از ساکنان را عقیده بر این بود که گاه و بی‌گاه در مواقع معین در حمام‌ها جن‌ها رفت و آمد می‌کنند و با احتیاط قدم به حمام می‌گذاشتند، مخصوصا شب‌ها خیلی با ترس و وهم در حمام وارد شده و خود را شستشو می‌کردند. گویند مظفرالدین شاه از همین‌گونه افراد بود …معی را عقیده بر این بود که جن‌ها گاهی برای اغفال و فریب مردم و کشانیدن آنها به حمام، زودتر از موعد مقرر در بوق حمام می‌دمند … مردم برای رفع و دور کردن اجنه به بعضی عوامل متوسل می‌شدند و از جمله جام چهل کلید و این جام از برنج ساخته شده بود و دسته‌ای داشت که آن را سوراخ می‌کردند و بر چهل پاره برنج یا مس بعضی کلمات را حک می‌کردند، ضمنا بعضی دعاها را به خط خوش به روی جام می‌کندند.[۴]
منبع:بیتوته beytoote.com

جن

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:52

حداقل سن ازدواج موقت براي دختران

سلامت نیوز: در ماده‌ ۱۰۷۵ قانون مدني‌ ازدواج موقت در قوانين ايران به رسميت شناخته‌ شده‌است. شرايط و ارکان اساسي نکاح منقطع (ازدواج موقت) عبارتند از شرايط صحت نکاح دائم به اضافه‌ تعيين مدت مشخص و تعيين مهر معين براي زن. موانع ازدواج موقت نيز همان موانع نکاح دائم هستند. در نکاح دائم عدم وجود مهر يا ذکر نشدن مهر جايز است‌ اما در نکاح منقطع‌ عدم وجود مهر موجب بطلان عقد مي‌شود. قانون بر وجود و مشخص بودن مهريه‌ زن در ازدواج موقت تاکيد فراوان کرده و مطابق مواد ۱۰۹۵ تا ۱۰۹۸ قانون مدني ترتيباتي داده که مهريه‌ زن در ازدواج موقت به هر ترتيب به وي تسليم شود. زن پس از جاري شدن عقد مالک مهر مي‌شود و اتفاقاتي چون فوت زن در زمان ازدواج‌ عدم نزديکي شوهر با وي تا اتمام مدت عقد و بخشيدن زمان عقد از طرف شوهر مهر را ساقط نمي‌کند.

ازدواج موقت

مشكلات نداشتن دفتر صیغه
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، در صورت عدم نزديکي در زمان ازدواج‌ شوهر موظف به پرداخت نصف مهر است اما در صورت امتناع همسر از پرداخت مهر، درخواست الزام وی از دادگاه مشروط بر اثبات وجود نکاح منقطع خواهد بود. در مواردی که زوجین خود یا توسط عاقدین فاقد دفتر صیغه را جاری می‌کنند و مدرک کتبی معتبر بر آن نزد زوجه موجود نیست،‌اين اثبات کاری دشوار است.


ضرورت رضايت پدر
مطابق قانون در نکاح دختر باکره اعم از منقطع و دائم‌ اجازه‌ پدر يا جد پدري لازم است. در صورت امتناع غيرموجه پدر از دادن اجازه‌ عدم حضور پدر در محل و غيرممکن بودن استيذان‌ دختر مي‌تواند با معرفي مرد مورد نظر و شرايط نکاح از دادگاه مدني خاص درخواست اجازه‌ ازدواج کند. در حال حاضر بسیاری از دفاتر و عاقدان، به دستاویز فتاوی برخی مراجع تقلید، صیغه‌ ازدواج موقت دختر بالغ را بدون اجازه‌ پدر نیز جاری می‌کنند.


سن ازدواج موقت
در (مواد ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴)قانون مدني سن نکاح براي دختر نيز همانند ازدواج دائم ۱۳ سال است.


نداشتن حق نفقه
به تصريح ماده‌ ۱۱۱۳ قانون مدني‌ «درعقد‌‌انقطاع زن حق نفقه ندارد مگر اينکه شرط شده باشد يا آنکه عقد مبني بر آن جاري شده باشد.» اما حتي در صورت شرط نفقه‌ ترک انفاق شوهر عمل مجرمانه نيست و زن تنها مي‌تواند از دادگاه الزام شوهر به دادن نفقه را درخواست کند.


زوجين از هم ارث نمي برند
مطابق ماده ۹۴۰ قانون مدني «زوجین‌ که‌ زوجیت‌ آن‌ها دائمي‌بوده‌ و ممنوع‌ از ارث‌ نباشند از یکدیگر ارث‌ می‌برند.» لذا مفهوم ماده آن است که در نکاح منقطع‌ زوجين از هم ارث نمي‌برند.


عدم ثبت ازدواج موقت باعث تضييع حقوق فرزندان است
فرزندان حاصل از ازدواج موقت‌‌ مشروط بر ثبت شدن قانوني و محضري ازدواج‌ حقوقي درست همانند فرزندان حاصل از ازدواج دائم دارند‌ يعني فرزندان مشروع پدر شناخته مي‌شوند‌ پدر موظف به دادن نفقه و نگهداري آنان است و از پدر ارث مي‌برند. اما مسئله‌اينجاست که با توجه به عدم ثبت محضری ازدواج موقت در اکثر موارد، جاری شدن صیغه‌ آن توسط زوجین یا عاقدان گمنام و فاقد دفتر، اثبات نسب برای فرزند حاصل از ازدواج موقت بسیار مشکل و اکثرا غیرممکن خواهد بود. در حال حاضر به وفور شاهد بی‌شناسنامه ماندن‌اين فرزندان یا تضییع حقوق آنان مانند ارث هستیم.


ازدواج موقت با زنی که شوهرش غائب است
برای روشن شدن‌اين مطلب به بیان نظر برخی مراجع عظام درباره ازدواج موقت با زنی که شوهرش غائب است، مي‌پردازیم.
دفتر حضرت آیت ا... العظمي‌خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالی): تا زمانی که در عقد شوهرش باشد، هر چند سال غائب باشد، ازدواج با‌ايشان جایز نیست؛ بله اگر بین زن و شوهر اختلاف وجود دارد و شوهر راضى به طلاق نیست و ادامه‌اين زندگى موجب عسر و حرج و مضیقه است و زن نمى‏‌تواند‌اين شرايط را تحمل نماید، مى‏تواند به یکى از نمایندگان حاکم شرع که اجازه در‌اين خصوص دارد، مراجعه کند تا پس از احراز موضوع (با شرایط شرعى و قانونى)، صیغه طلاق را جارى نمایند و پس از اجراى طلاق و سپرى شدن عدّه، مى‌توان با او ازدواج نمود.


دفتر حضرت آیت ا... العظمي‌سیستانی (مدظله العالي): جایز نیست.


دفتر حضرت آیت ا... العظمي‌مکارم شیرازی (مد ظله العالی): در صورتی که طلاق نگرفته باشد ازدواج کردن با او جایز نیست.


ازدواج موقت با زن کافر شوهر دار
هر ملت و مذهبی برای ازدواج و زناشویی، عقد و نکاح خاص خود را دارد و اسلام عقد و نکاح همه ادیان و ملت‌ها اعم از مسیحی، یهودی، بودایی، هندو، بت پرست، مادیگرا (کمونیست) و … را محترم شمرده است و فرزندان حاصل از چنین ازدواج‌هایی را حلال زاده مي‌داند. بنا براین اگر زن کافر و مرد کافر طبق آيین خود با هم ازدواج کرده باشند، اسلام‌اين ازدواج آنان را معتبر دانسته و آنان را زن و شوهر مي‌داند و از آن جا که ازدواج دائم و موقت با زن شوهردار از نظر اسلام حرام و باطل است، از نظر حکم اسلامي‌نمي‌توان با زن کافری که شوهر دارد ازدواج موقت کند، مگر آن که به هر دلیلی از شوهر خود طلاق بگیرد، بعد از سپری شدن عده طلاق مي‌شود با او ازدواج موقت داشت.


تمدید صیغه موقت
اگر کسی بخواهد عقد موقت همسرش را تمدید کند پیش از تمدید باید عقد قبلی تمام شده باشد یا مدت باقیمانده توسط شوهر بخشیده شده باشد. پس اگر مثلاً یک ماه عقد کرده باشند و بعد از مدتی بخواهند مدت را بیشتر کنند باید یک ماه از تاریخ آن گذشته باشد یا در صورتی که یک ماه نگذشته مدّت باقیمانده از طرف شوهر بخشیده شود و اگر مدت تمام شده (و زن با کس دیگری عقد نکرده است) پس جایز است بدون گذراندن دوران عدّه با همان شوهر سابق خود عقد موقت جدید داشته باشد.


جدا شدن زن و شوهر در ازدواج موقت
در ازدواج موقتی که مدت آن طولانی است (مثلا عقد موقت ۹۰ ساله خوانده شده باشد) بدون طلاق نمي‌توان از یکدیگر جدا شد بلکه باید نسبت به پرداخت مهریه قبل از طلاق اقدام كرد.


اما در ازدواج موقتی که طولانی مدت نیست، در آن صورت با بخشیدن مهلت توسط مرد آن ازدواج فسخ خواهد شد زیرا از نظر اسلام جدایی در ازدواج موقت به یکی از دو طریق زیر امکان‌پذیر است:
الف- تمام شدن مدت ازدواج موقت که در هنگام عقد تعیین شده است.
ب)- بخشیده شدن مدت باقی مانده از طرف مرد.
بر‌اين اساس اگر مرد مهر تعیین شده را پرداخت کرده باشد و عقد وی از جمله عقدهایی است که مدت آن طولانی نیست، مي‌تواند با بخشیدن مدّت باقیمانده از همسر موقت خود جدا شود. اما اگر عقدی است که مدت آن طولانی است،‌اين ازدواج دائم محسوب مي‌شود و با بخشیدن مدّت باقیمانده از همسر خود جدا نمي‌شود بلکه برای جدا شدن نیاز به طلاق دارد. در ضمن اگر زن به شرط‌اين که تا آخر عمر در کنار هم باشند حاضر به ازدواج موقت شده و مرد چنین شرطی را قبول کرده است باید به عهدو‌پیمان عمل کند و باید رضایت همسر خود را فراهم سازد و گرنه در پیشگاه خداوند به همسر خود مدیون است.
منبع:روزنامه قانون

ازدواج موقت

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 171 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:44

تاریخچه پول فلزی و سکه و سکه‌های یادبود

قیمت سکه

تاریخچه پول فلزی و سکه
پول فلزی کشف شده در جهان در موهنجودارو (در پاکستان فعلی) بدست آمده‌است که حدود ۵۰۰۰ سال پیش تهیه شده‌است. در شوش در جنوب غربی ایران حلقه‌های متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش در کشفیات باستان‌شناسی فرانسویان بدست آمده‌است؛ کهن‌ترین سکه یافت شده در جهان متعلق به سناخریب پادشاه آشور است که حدود ۲۷۰۰ سال پیش تهیه شده‌است. در همین حدود (۲۷۰۰–۲۶۰۰ سال پیش) در لیدیه (واقع در ترکیه کنونی) سکه‌های از جنس الکتروم ضرب شد. سکه‌های که شاهنشاه لیدیه رواج داد بنابر نام شاهنشاه یعنی کرزوش به کرزویید (کرزوسی) معروف گشت. بعد از فتح لیدیه توسط کورش بزرگ شاهنشاه ایرانی این سکه‌های در ایران آن زمان (۲۵۵۰ سال پیش) رواج یافت. در زمان داریوش بزرگ وی سکه‌های دریک طلا و سیگل یا شِکِل نقره ضرب کرد.

سکه‌های یادبود
سکه‌های یادبود سکه‌هایی هستند که در مناسبت‌های مذهبی و سیاسی خاص یا در گرامی‌داشت چهره‌های علمی و فرهنگی هر کشور ضرب می‌شوند. سکه‌های یادبود می‌توانند در قالب سکه‌های رایج کشور یا به صورت سکه‌های نقره و طلای یادبود که در گردش نیستند باشد. سکه یک ریالی (FAO) در سال‌های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ و ۱۳۵۳.
سکه ده ریالی (FAO) سال ۱۳۴۸.
سکه‌های ۱ و۲ و۵ و ۱۰ و ۲۰ ریالی پنجاهمین سال سلطنت پهلوی ۱۳۵۵. (روی سکه‌ها تاریخ ۲۵۳۵ شاهنشاهی ضرب شده‌است).
سکه ۲۰ ریالی بازی‌های آسیایی تهران ۱۳۵۳.
سکه ۲۰ ریالی (FAO) سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷.
سکه ۲۰ ریالی یادبود پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک ملی ایران (شهریور ۱۳۵۷).

قیمت طلا

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:40

بررسی و معرفی ای از تاریخچه خودرو

شاید بتوان اولین ایدهٔ مکتوب در مورد وسیلهٔ نقلیه‌ای را که بدون نیروی انسان یا حیوانات قادر به حرکت باشد، در ایلیاد اثر هومر یافت.

قیمت خودرو

 در قسمتی از رمان، هفاستوس (خدای آتش و فلزکاری) یک سه‌چرخهٔ متحرک می‌سازد و از آن برای جابجایی استفاده می‌کند. ∗ اما در عالم واقع، این وسیله برای اولین بار در سال ۱۶۷۸ توسط پدر فردیناند فربیست مبلغ مسیحی بلژیکی در چین طراحی و ساخته شد که توسط بخار کار می‌کرد. این خودرو اولیه ۶۵ سانتی‌متر طول داشت و به عنوان وسیله سرگرمی برای امپراتور چین ساخته شده بود. اولین اتومبیل واقعی با نیروی بخار که برای جابجائی انسان و بار بکار گرفته شد در سال ۱۷۶۷ توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خودرو کان می‌توانست ۴ تن بار به همراه ۲ خدمه را با سرعت ۷/۸ کیلومتر بر ساعت به حرکت درآورد. اولین تصادف خودروئی جهان نیز با این خودرو در سال ۱۷۷۱ اتفاق افتاد.[نیازمند منبع]

موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به‌وسیلهٔ یک بلژیکی به نام اتین لونوار اختراع شد. پس از آن، روند تکامل صنعت خودروسازی تداوم یافت و در بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی در اروپا اختراعات مختلفی به وسیله چند تن از مهندسان انجام گرفت.

سال ۱۸۸۶ بعنوان سال تولد اتومبیل‌های مدرن امروزی شناخته می‌شود، کارل بنز مخترع آلمانی در این سال بنز پتنت-موتورواگن را عرضه نمود. از سال ۱۹۰۸ که فورد مدل تی توسط هنری فورد طراحی و ساخته شد، بسرعت اتومبیل‌های موتوری جای خود را به کالسکه‌ها دادند.

نخستین خودرو با موتور برون سوز یک موتور کوچک بود که بر روی یک گاری کوچک نصب شد. این خودرو را زیگفرد مارکوس در سال ۱۸۷۴ میلادی در شهر وین ساخت. موتور این وسیله نقلیه، موتور بخاری یا موتور برون سوز نام گرفت. اما به‌تدریج موتورهای برونسوز تبدیل به موتورهای درونسوز گردیدند. در موتورهای درونسوز، مخلوط هوا و گاز در داخل سیلندر به وسیله جرقه محترق می‌گردد. اولین نمونه موتور احتراق داخلی را یک مهندس آلمانی به نام نیکلاس اتو ساخت. موتورهای امروزی، در حقیقت نمونه تکامل یافته این موتور محسوب می‌شوند.

اختراع خودرو به کارل بنز نسبت داده می‌شود. او در سال ۱۸۸۵ موفق به ساخت اولین خودرو با موتور احتراقی گردید. در سال ۱۸۸۸ برتا بنر همسر کارل بنز اولین سفر خودروئی را با خودرو سه چرخ ساخت بنز انجام داد. در این سفر او فاصله ۱۰۶ کیلومتری مانهایم تا فورتزهایم را برای برگرداندن فرزندانش ریچارد و یوگن بصورت رفت و طی کرد. او دلیل این سفر را دیدار مادرش در فورتزهایم ذکر کرد ولی در حقیقت هدف او از این سفر نشان دادن قابلیتهای خودرو بود.

درعین حال، برخی به اشتباه، هنری فورد را به عنوان مخترع خودرو می‌دانند. این اشتباه به این خاطر رخ می‌دهد که هنری فورد، در واقع، ایدهٔ تولید اتومبیل ارزان قیمت را تحقق بخشید و استفاده از خودرو را در مقیاس گسترده و توسط مردم عادی امکان‌پذیر نمود. هنری فورد در سال ۱۸۹۱ یک موتور کوچک گازوئیلی طراحی کرد و سه سال بعد، یک ماشین گازوئیلی ساخت که به نام کالسکه بدون اسب شناخته می‌شود. ۵ سال بعد، هنری فورد طراحی ماشین‌های موسوم به مدل A و مدل T را آغاز کرد. او سرانجام توانست خط تولید و مونتاژ این اتومبیل‌ها را توسعه دهد تا تولید ماشین‌ها سریع‌تر و اقتصادی‌تر شود. مدل T اتومبیلی بود که در همه جای اروپا به‌راحتی استفاده می‌شد و موتورش آنقدر قوی بودکه در زمین‌های ناهموار به راحتی حرکت می‌کرد. این اتومبیل، به سادگی تعمیر می‌شد و حتی یک کشاورز با کمی دقت می‌توانست قطعات معیوب آن را عوض کند. قیمت این اتومبیل در آن زمان، ۸۵۰ دلار بود. این قیمت اگرچه نسبت به درآمد مردمان عادی، قیمت بالایی محسوب می‌شد، ولی نسبت به اتومبیل‌های زمان خودش بسیار ارزان بود.

در سال ۲۰۱۰ شمار اتومبیل‌های فعال در سراسر جهان از رقم ۱ میلیارد خودرو عبور کرد، که نسبت به سال ۱۹۸۶ که شمار آنها ۵۰۰ میلیون دستگاه بود، به میزان دو برابر افزایش داشته است. تعداد روند تولید اتومبیل‌ها بسرعت افزایش دارد، که بیشترین نرخ رشد اتومبیل مربوط به کشورهای چین، هند و سایر کشورهای تازه صنعتی‌شده می‌باشد.

چندی از مقاطع بسیار مهم و تحولات اساسی در تاریخچه خودرو[نیازمند منبع]:

    سال ۱۷۶۷ میلادی: ساخت اولین وسیله نقلیه خودروئی قابل استفاده توسط کان
    سال ۱۸۷۶ میلادی: ساخت موتور چهارزمانه توسط اتو و لانگن
    سال ۱۸۸۳ میلادی: ساخت موتور کاربوراتوردار با دور زیاد توسط دیملر
    سال ۱۸۸۴میلادی: ساخت اولین موتور سیکلت با قدرت ۲/۱ اسب بخار توسط دیلمر
    سال ۱۸۸۵ میلادی:ساخت اتومبیل سه چرخه با دستگاه اشتعال برقی توسط بنز
    سال ۱۸۹۳ میلادی: ساخت کاربراتورردولف دیزل
    سال ۱۹۰۰ میلادی: طراحی ساختمان کلی اتومبیل به نحوی که امروزه هم رایج است
    سال ۱۹۲۴ میلادی: ساخت یک خودرو با استفاده از موتور دیزل توسط کارخانه بنز
    سال ۱۹۵۷ میلادی: ساخت موتور وانکل

قیمت ماشین

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:36

آنالیز کردن و بررسی شبکه‌های اجتماعی

آنالیز شبکه‌های اجتماعی (مرتبط با نظریه شبکه‌ها) به عنوان یک تکنیک کلیدی در جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، جغرافیا، روانشناسی اجتماعی، جامعه‌شناسی زبان، علوم ارتباطات، علوم اطلاعات، مطالعات سازمانی، اقتصاد و زیست‌شناسی مدرن همانند یک موضوع محبوب در زمینهٔ تفکر ومطالعه پدیدار شده‌است.

تلگرام

بالغ بر یک قرن است که مردم، شبکهٔ اجتماعی مجازی را برای اشاره‌های ضمنی به مجموعه روابط پیچیده میان افراد درسیستم‌های اجتماعی در تمامی مقیاس‌ها از روابط بین فردی گرفته تا بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌دهند. در سال ۱۹۴۵ J. A. Baesبرای نخستین بار از اصطلاح قاعده‌مند برای مشخص کردن الگوهایی از رشته‌ها استفاده کرد که مفاهیم را مشخص می‌کنند و به صورت رایج توسط عموم و دانشمندان علوم اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد: گروه‌های محدود (مانند: قبایل و خانواده‌ها) و طبقات اجتماعی (مانند: جنسیّت و قومیت).[۲]

آنالیز شبکه‌های اجتماعی از طریق احکام نظری و روش‌ها و تحقیق‌های مربوط به آن از یک صنعت ضمنی به معبری تحلیلی برای پارادایم‌ها تغییر یافته‌است. برهان‌های تحلیلی از کل گرفته تا جزء؛ از ساختار گرفته تا روابط و افراد، از اخلاق گرفته تا رفتار همگی شبکه‌های سراسری را مورد بررسی قرار می‌دهند که در آن‌ها، همهٔ رشته‌ها شامل روابط ویژه‌ای در میان جمعیتِ تعریف شده‌اند و یا شبکه‌های فردی را مورد بررسی قرار می‌دهند که شامل رشته‌ها یی است که افراد مشخصی آن‌ها را دارند از قبیل انجمن‌های خصوصی.[۳]

گرایش‌های تحلیلی متعددی آنالیز شبکه‌های اجتماعی را تمیز می‌دهند: هیچ فرضی وجود ندارد که گروه‌ها، بلوک‌های بنا کنندهٔ اجتماع هستند:[۴] این معبر برای مطالعهٔ سیستم‌های اجتماعی با محدودیت کمتر باز است از اجتماعات غیر محلی گرفته تا لینک‌های درون وب‌گاه‌ها.

آنالیز شبکه‌های اجتماعی علاوه بر سروکارداشتن با اشخاص (افراد، سازمان‌ها، ایالات) به عنوان واحدهای گسستهٔ تحلیل، برروی چگونگی ساختار رشته‌ها که اشخاص و روابط میان آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد نیز تمرکز می‌کند.

برخلاف تحلیل‌هایی که بر این فرض استوارند که هنجارهای اجتماعی تعیین کنندهٔ رفتارها هستند، آنالیز شبکه‌های اجتماعی به بررسی وسعت تأثیرگذاری ساختار و ترکیب رشته‌ها بر هنجارها می‌پردازد.

شکل یک شبکهٔ اجتماعی به تعیین میزان سودمندی شبکه برای افراد آن شبکه کمک می‌کند. به طور جزئی شبکه‌های محکم برای اعضایشان نسبت به شبکه‌هایی که تعداد زیادی اتصالات ضعیف برای افراد خارج از شبکهٔ اصلی دارند، کمتر مفید واقع می‌شوند. بیشتر شبکه‌های باز با اتصالات اجتماعی و رشته‌های ضعیف، شانس بیشتری برای دسترسی به ایده‌ها و دست‌آوردهای جدید نسبت به شبکه‌های بسته با رشته‌های طویل فراهم می‌آورد. به بیان دیگر گروهی از دوستان که تنها دارای ارتباط با یکدیگر هستند، اطلاعات و دست‌آوردهای یکسانی را به اشتراک می‌گذارند. اما گروهی از افراد که دارای ارتباط با بخش‌های اجتماعی دیگر هستند شانس بیشتری برای دسترسی به محدودهٔ وسیعتری از اطلاعات دارند. افراد برای دستیابی به موفقیت بهتر است که با شبکه‌های گوناگونی ارتباط داشته باشند تا اینکه ارتباطات زیادی درون یک شبکه داشته باشند. به طور مشابه افراد می‌توانند تأثیرگذاری و ایفای نقش به عنوان واسطه در برقراری ارتباط بین دو شبکه که به هم متصل نیستند را تمرین کنند. (این کار پر کردن سوراخ‌های ساختاری نامیده می‌شود)[۵]

آنالیز شبکه‌های اجتماعی چشم‌انداز متناوبی را ایجاد می‌کند که در آن خواص افراد نسبت به ارتباطات و رشته‌های میان آن‌ها در شبکه از اهمیت کمتری برخوردار است. این معبر ایجاد شده‌است تا برای توضیح بسیاری از پدیده‌های جهان واقعی مفید واقع شود، اما مجال کمتری برای نمایندگی‌های فردی باقی می‌گذارد تا توانمندی‌های فردیشان روی موفقیت تأثیرگذار باشد زیرا بخش زیادی از این توانمندی‌ها درون ساختار شبکه باقی می‌ماند.

شبکه‌های اجتماعی برای بررسی چگونگی تأثیرات متقابل میان تشکیلات، توصیف بسیاری از اتصالات غیررسمی که مجریان را به یکدیگر متصل می‌کند، نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است و در این زمینه‌ها نیز به خوبی برقراری ارتباطات فردی میان کارمندان در سازمان‌های مختلف عمل می‌کند. شبکه‌های اجتماعی نقش کلیدی در موفقیت‌های تجاری و پیشرفت‌های کاری ایفا می‌کنند. شبکه‌ها راه‌هایی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند که اطلاعات جمع‌آوری کنند، از رقابت بپرهیزند و حتی برای تنظیم قیمت‌ها و سیاست‌ها با هم تبانی کنند.

کانال تلگرام

توپ سایت...
ما را در سایت توپ سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما toopsite بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 22:32